TIPS MUDAH KURUS SELEPAS BERSALIN

5 Tips Kurus Saya Turun 22kg Kurus Selepas Bersalin

Semua ibu idamkan berat badan ideal selepas bersalin. Namun disebabkan percaya mitos-mitos seperti ibu menyusu tak boleh diet kurus, nanti efek susu ibu, ibu menyusu kena makan banyak, barulah susu ibu banyak dan macam-macam lagi mitos, masih ramai ibu-ibu yang struggle nak kurus selepas bersalin.

Dulu saya pun pernah percaya semua mitos tu. Saya tak cari ilmu pemakanan yang betul. Akibatnya berat badan yang makin bertambah!  Memang stress jadinya tak berjaya kurus selepas bersalin! Badan jadi cepat penat, letih, lesu, mood pun jadi tak tentu arah dan efek ke anak-anak.


Namun selepas berjumpa Program Coaching Kurus 21 Hari, wowwwieee amazing sangat rupanya saya boleh kurus selepas bersalin dengan sangat simple, sihat dan seimbang! Tak percaya langsung saya turun 22kg dan boleh dapat berat badan zaman anak dara semula kurus selepas bersalin!




Jadi disini, saya ingin kongsikan 5 tips turun 22kg kurus selepas bersalin yang saya amalkan selepas bersalin anak ketiga. Kalau saya boleh buat, anda pun pasti boleh!



5 Tips Kurus Selepas Bersalin



Makan Nasi 1 Genggam Dengan Portion Serat & Protein 


Ibu menyusu jangan takut makan nasi. Nasi tak salah. Yang salah bila makan bertambah dan tak ikut portion yg betul. Pastikan pinggan lunch anda cukup lengkap ada portion karbohidrat size 1 penumbuk kiri, portion protein size 1 tapak tangan dan portion serat size 2 tapak tangan.


>> Lihat contoh 22 pinggan makan sihat saya sepanjang diet kurus selepas bersalin disini!



Elak Makan Nasi Kuah Banjir



Kuah tinggi kalori. 1 sudu kuah sekitar 50-100kalori. Bayangkan kalau kuah banjir, dah berapa kalori hanya pada kuah je? Rugi kan! Makanan berkuah jugak akan menyebabkan anda kurang mengunyah dan akan cepat telan makanan anda. Ini boleh mengakibatkan masalah pencernaan. 



Elak Air Manis Dan Minuman Tinggi Kalori



Dulu lepas bersalin anak pertama, saya minum air manis hampir 3-4kali sehari. Gara-gara nak banyakkan susu. Fuhhh rupanya lemak yang makin banyak! Rugi minum air manis ni. Takde nutrisi namun tinggi kalori. Patutlah tak kurus selepas bersalin!



Minum Air Kosong 3 Liter Setiap Hari



70% komposisi badan kita adalah air. Air ni paling penting untuk anda cukupkan setiap hari kalau nak kurus. Anda boleh cuba target minum  250ml air kosong setiap sejam, dari pukul 8pagi hingga 8malam. Cukup 12jam, settle air 3liter sehari dah! Simple kan?😉



Amalkan Buah-Buahan Sebagai Snacking



Ibu menyusu memang normal cepat rasa lapar. Bila lapar, minum air segelas dulu. Lepas tu boleh pilih buah-buahan sebagai snacking sihat. Elakkan kerepek, jajan, roti manis dan kudapan lain yang tak sihat ye. Makan yang sihat-sihat, susu ibu pun jadi lebih berkualiti dan banyak inshaaAllah.


Nak tengok lebih banyak testimoni ibu-ibu yang berjaya kurus selepas bersalin dalam Program Coaching Kurus 21 Hari kami? Jom saksikan di bawah!










Jadi di sini saya ingin menjemput 30 orang wanita yang betul-betul serius nak kurus selepas bersalin untuk sertai saya dalam program Coaching Kurus 21 Hari kami! Jangan terus terpedaya ibu-ibu menyusu tak boleh kurus, ibu anak ramai susah kurus, ibu bersalin cser mustahil kurus dan sebagainya! Semuanya mitos semata-mata! 

PROGRAM KURUS SAMBIL ENJOY MAKAN NASI!

•Meal plan makan 5 kali sehari
•Nutrition untuk Sarapan & Dinner disediakan
•Group Coaching & One-On-One Coaching
•Tips,Info & Ilmu pemakanan hari-hari
•COACH PERIBADI

𝐉𝐨𝐦 𝐉𝐨𝐢𝐧 𝐒𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐊𝐮𝐫𝐮𝐬 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚
Sertai Program 21 Hari Coaching Kurus Online sekarang!



FOLLOW INSTAGRAM : @azurafirdaus_coach untuk update terkini


Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA