KURUS SELEPAS BERSALIN: TAK EFEK SUSU PUN!!!

Kurus Selepas Bersalin: Ibu Menyusu Boleh Diet Kurus Ke???


Lepas bersalin, ramai ibu ibu yang stress dengan berat badan yang berlebihan. Ditambah dengan rasa cepat penat dan letih sepanjang hari, semuanya akibat lemak berlebihan dalam badan. Namun rungsing kan hati rasa nak buat diet kurus tapi risau susu badan tak cukup untuk anak. 


Dulu lepas bersalin anak pertama, saya pun risau perkara yang sama. Tambah pulak susu badan saya kurang selepas melahirkan anak sulung. Duk fokus usaha nak tambah susu, saya makan makan dan makan akhirnya lemak yang banyak. 



Adududu kembang sungguh time ni!


Bila buat tanpa ilmu memang langgar dindinglah kan. Tak sempat nak kurus, pregnant anak kedua pulak. Masa ni lah saya nekad nak cari ilmu yang betul bila nak kurus selepas bersalin tanpa ganggu susu anak.


Alhamdulillah saya jumpa program coaching bersama Herbalife Nutrition iaitu Cabaran Kurus Online. Nama je cabaran, tapi takdelah beriye bertanding nak menang ke ape ke kan 😂 Tak stress langsung join program ni sebab takde paksaan untuk nak komited dengan diet kurus. Semua orang boleh pilih speed masing masing. Fokus saya cuma nak bertanding dengan diri sendiri, nak ubah tabiat pemakanan saya, nak sihat, nak ada energy untuk urus family dan anak anak dan nak kurus selepas bersalin tanpa ganggu susu anak. 



8 Tips Yang Saya Amal 

Kurus Selepas Bersalin


  • Tak miss sarapan sihat dengan Aloe Vera, Tea Mix dan Shake all from Herbalife Nutrition.
  • Minum air kosong yang cukup, minimum 3 liter sehari.
  • Ada personal coach yang saya akan always refer setiap hari. Coach saya ada pengalaman kurus selepas bersalin turun 14kg. Jadi bonus point di situ bila coach kita memang dah lalui pengalaman yang sama yang sedang kita nak lalu.
  • Makan protein yang cukup setiap hari. Protein bantu kenyang lama dan menghasilkan susu berkualiti. Saya tak risau bab ni sebab ada Herbalife Nutrition range of products yang boleh bantu saya cukupkan protein dengan kalori yang rendah!
  • Tukar snacking manis manis kepada buah buahan.
  • Lebihkan sayur dalam pinggan lunch.
  • Elak minum air manis. Saya lebihkan minum Herbalife Aloe Vera dan Herbalife Tea Mix sepanjang hari.
  • Ikut je jadual mealplan khas untuk ibu ibu menyusu nak kurus selepas bersalin tanpa ganggu susu anak. Simple sangat!🤩






Alhamdulillah saya turun 22kg kurus selepas bersalin tanpa ganggu susu anak yeayyy!!! Bestkan bila buat dengan ilmu, tak rasa susah dan struggle sorang sorang, seronok ada coach, best ada kawan kawan yang supportive sama misi dengan kita.



Jadi di sini saya serius nak bantu anda pulak, ibu ibu yang dah penat buat diet kurus sorang sorang, dah letih buat diet tak makan nasi, dah makin hilang keyakinan diri bila orang asyik tanya pregnant lagi ke??? 



Jommmm enough is enough! Now is the best time! Jommm kita join program coaching saya, kita usaha buat sama sama sampai jadi!



PROGRAM KURUS SAMBIL ENJOY MAKAN NASI!

•Meal plan makan 5 kali sehari
•Nutrition untuk Sarapan & Dinner disediakan
•Group Coaching & One-On-One Coaching
•Tips,Info & Ilmu pemakanan hari-hari
•COACH PERIBADI

𝐉𝐨𝐦 𝐉𝐨𝐢𝐧 𝐒𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐊𝐮𝐫𝐮𝐬 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚
Sertai Program 21 Hari Coaching Kurus Online sekarang!



FOLLOW INSTAGRAM : @azurafirdaus_coach untuk update terkini


WHATSAPP: SAYA NAK KURUS!


Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA