KURUS SELEPAS BERSALIN : 5 MAKANAN YANG SAYA LET GO!

5 Makanan Yang Saya Let Go Dalam Journey Nak Kurus Selepas Bersalin


Ramai ibu ibu yang nak kurus selepas bersalin. Stress kan anak dah besar, dah lebih usia 2 tahun, tapi perut ibu masih nampak macam mengandung 6 bulan!


Perut ni memang bahagian yang paaaalinggg mencabar untuk para ibu nak kurus selepas bersalin.


Saya ubah banyak perkara apabila saya nekad nak kurus selepas bersalin. Alhamdulillah saya dah berjaya turun 22kg kurus selepas bersalin dengan perubahan yang dilakukan. 


>> Baca Kisah Saya Turun 22kg Kurus Selepas Bersalin Di Sini!



Jom saya kongsikan 5 Makanan Yang Saya Let Go dalam proses nak kurus selepas bersalin. 



Air Manis



Dulu saya memang suka minum air manis. Pagi pagi wajib nescafe atau neslo. Lunch teh o ais atau sirap limau. Minum petang teh o. Malam kalau tidur lewat akan minum nescafe atau milo lagi sekali. Fuhhh bayangkan kalori dari air manis je boleh cecah lebih 500 kalori sehari!



Biskut




Saya memang penggemar biskut. Nampak macam ringan konon kononnya kan. Saya fikir tak banyak kot kalori dia. Tapi kalau sekali makan tak cukup 4keping. Tapi sebenarnya biskut ni langsung takde nutrisi dan rugi sangat dia tinggi lemak trans. Tak membantu pun ibu ibu nak kurus selepas bersalin.



Pastri & Kek




Waduh ni memang favourite saya! Tapi pastri dan kek ni mengandungi gula yang sangat tinggi! Lebih banyak gula kita masuk dalam badan, lagi dasyat badan kita akan craving nak makanan bergula lagi dan lagi!



Fast Food




Siapa tak suka fast food kan. Senang, cepat & mudah je kita nak jumpa dekat mana mana kan. Rugi sangat makanan fast food ni sememangnya sangat tinggi kalori, lemak trans dan bahan pengawet. Tutup mata je tau bila lalu mana mana drive thru!



Kerepek



Fuhh ni pun saya sangat suka! Sebungkus kerepek ubi pedas saya boleh habiskan seorang tau! Dulu dulu lah😉 Kalau ibu ibu nak kurus selepas bersalin, elakkan ada kerepek dekat dapur tau! 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Untuk sesuatu berubah, 

kita yang perlu berubah"


 Saya let go semua makanan ini dan saya dah berjaya turun 22kg Kurus Selepas Bersalin.



Jika saya boleh buat, saya percaya anda pun pasti boleh buat!


Jadi di sini saya ingin menjemput 30 orang wanita yang betul-betul serius nak kurus selepas bersalin untuk sertai saya dalam program Coaching Kurus 21 Hari kami! Jangan terus terpedaya ibu-ibu menyusu tak boleh kurus, ibu anak ramai susah kurus, ibu bersalin cser mustahil kurus dan sebagainya! Semuanya mitos semata-mata! 


Antara testimoni terkini program coaching yang saya jalankan:










PROGRAM KURUS SAMBIL ENJOY MAKAN NASI!

•Meal plan makan 5 kali sehari
•Nutrition untuk Sarapan & Dinner disediakan
•Group Coaching & One-On-One Coaching
•Tips,Info & Ilmu pemakanan hari-hari
•COACH PERIBADI

𝐉𝐨𝐦 𝐉𝐨𝐢𝐧 𝐒𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐊𝐮𝐫𝐮𝐬 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚
Sertai Program 21 Hari Coaching Kurus Online sekarang!



FOLLOW INSTAGRAM : @azurafirdaus_coach untuk update terkini


WHATSAPP: SAYA NAK KURUS!






Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA