NAK KURUS, TAPI......

Nak Kurus Tak Boleh Bagi Banyak Alasan!

Bismillah


Aduhai, sedih rasa... Hampir setiap minggu baca paper keluar berita macam ni..Masih ramai lagi orang kat luar sana yang tidak tahu mereka sudah berlebihan berat badan, telah obese dan menempah risiko untuk mengidap pelbagai penyakit merbahaya. Mungkin ada yang sedar, tapi masih takut nak kurus. Masih belum berjumpa penyelesaiannya. Yang dah jumpa jalan penyelesaian, mungkin masih takut untuk nak berubah. Takut nak kurus kenapa..nak risau apa..risau tak dapat makan sedap-sedap? Sayang nak buang lemak-lemak? Baik fikir betul-betul, sayang lemak atau sayang kesihatan dan nyawa?

Dulu, saya pun pernah skeptikal tentang isu nak kurus ni..saya pernah fikir, 

"Tak pelah..memang dah keturunan gemuk..nak buat macam mana..tak boleh nak kurus ni.."

Ish, teruk betul! Keturunan yang disalahkan..padahal sebenarnya setiap masalah tu ada jalan keluarnya! Bacaan peratus lemak saya sangat-sangat tinggi, memang menggigil je rase lepas turun dari penimbang tu. Terus tak berlengah, saya cari di Internet cara nak kurus yang sihat dan selamat.

Masa itulah saya jumpa Herbalife. Dan saya yakin untuk nak gunakan Herbalife apabila mendapat info, wanita mengandung dan kanan-kanak pun selamat menggunakannya. Saya lawan perasaan takut saya, saya decide untuk berubah! Alhamdulillah dalam masa 5 hari saya berjaya turun 2kg! 


Bila dah dapat result yang best, takkan tak nak kongsi dengan orang yang kita sayang kan? Kita dah tahu caranya, apa salahnya rajin-rajin share dan ajar orang lain caranya..Kalau boleh, tak nak dah baca kat paper Malaysia ramai orang gemuk tu lagi. Serius! Biarlah semua sihat, Amin In shaa Allah.


Pagi ni saya dapat whatsapp dari seorang coachee saya. Namanya Dila. Dila ada share gambar before after, tapi Dila masih segan nak tunjuk pada semua. Takpe Dila, no problem! Akak tetap bangga dengan Dila sebab dah mula kongsi kebaikan nutrisi herbalife dengan ayah dan mak Dila :)

Sebelum 50kg, selepas 45kg. Total lost 5kg!!!Shape up sangat-sangat!!!
Bila tengok gambar Dila, Masya Allah...Alhamdulillah memang banyak sangat shaping! Memang berbeza! Tahniah Dila!!

Mak Dila sebelum 73kg, selepas 63kg. Total lost 10kg!!!


Mak Dila dulu sebelum guna herbalife, nak solat susah, nak lipat kaki pun tak boleh. Tapi lepas amalkan herbalife, sekarang alhamdulillah dah boleh solat berdiri! Part ni baca rasa macam nak nangis! Sebab happy sangat dapat tolong Mak Dila lebih mudah beribadah pada Allah. Alhamdulillah!

Ayah Dila pun guna Herbalife lepas berat turun mendadak. Lepas sebulan guna nutrisi herbalife, terus beratnya normal balik! Alhamdulillah!! Yang ni pun rasa nak nangis. Sebab tak sempat bagi arwah ayah minum herbalife :( Ayah meninggal dulu sebab sakit jantung....Al-Fatihah untuk arwah ayah.


Alhamdulillah, dengan niat Dila nak kurus je, tapi Dila dapat bantu mak dan ayah Dila jadi lebih sihat. Besar ganjaran Dila dapat nanti dari Allah, in shaa Allah..

Rasanya ini entry paling banyak ulang Alhamdulillah! Sebab saya memang happy sangat-sangat dapat tolong Dila dan keluarganya. 

Jika anda sudah ada niat nak kurus, tapi tak tahu bagaimana, janganlah tangguhkan lagi niat anda. Hubungi je saya sekarang dan saya akan membantu anda sepenuhnya! Yakin dan percaya anda boleh lakukan!



Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.

*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.
*Produk-Produk Nutrisi Herbalife tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah apa-apa penyakit. 

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA