PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

Pengalaman Kurus Selepas Bersalin Dengan Herbalife

Assalamuualaikum & hai semua! Kali ni Coach Azura nak share pengalaman saya berjaya kurus selepas bersalin anak ketiga, Nuaym. 



Ramai yang tanya macam mana saya boleh kurus selepas bersalin dalam masa 6 bulan. Yezza Alhamdulillah saya turun total 22kg kurus selepas bersalin dengan Herbalife.


Sebelum ni saya takde ilmu tentang diet kurus. Saya ingat ibu menyusu tak boleh nak diet kurus takut efek susu anak. Eh rupanya tak pun kalau kita buat diet kurus dengan cara yang betul dan sihat. 


Malah best sangat kurus dengan Herbalife ni bantu sangat susu badan saya jadi lebih banyak, ada rezeki dapat susukan Nuaym sampai usia 2 tahun dan dapat kongsikan susu dekat seorang anak susuan masa tu Alhamdulillah 😍


Nak kurus selepas bersalin dengan sihat kita kena makan. Bukan takut nak makan. Kena makan kerap makanan yang tinggi nutrisi, sihat dan dalam masa yang sama jaga kalori intake harian.


Mealplan kurus selepas bersalin dengan Herbalife ni memang sangatlah memudahkan saya untuk dapat cukup nutrisi tanpa risau kalori intake harian saya. 


Pantang. Nuaym 30 hari masa ni. Ibu langsung tak turun berat masa ni 😜



Sepanjang tempoh berpantang saya tak tinggal ambil Herbalife shake, tea mix, aloe vera, apple fibre Herbalife dan semua supplements Herbalife seperti calcium plus dan omega 3 fish oil. 


Dari waktu pregnant my gynae memang faham dah saya tak perlukan vitamins klinik sebab saya dapat semua mencukupi dari Herbalife ❤️ Eh my gynae pun consume Herbalife tau😍 


Bila badan cukup nutrisi, alhamdulillah tak rasa penat, tak cepat letih, lesu walaupun menyusukan anak, jaga anak2 yang lain yang sedang membesar dan uruskan family. Syukur sangat2.


Dari segi makanan lain, saya enjoy makan nasi hari-hari. Saya lebihkan protein ikan berbanding ayam dan saya pastikan penuh pinggan dengan ulam-ulaman fresh. Best sangat. 


Waktu snacking saya amalkan buah-buahan dan air kosong saya akan ambil antara 3-4liter sehari.



Dah turun 15kg masa ni


Dari segi senaman, saya tak buat apa-apa senaman pun sepanjang 3 bulan pertama selepas bersalin. Alhamdulillah waktu ni pun dapat turun 15kg dah 🤩


Lepas dah ringan sikit badan baru saya mula buat senaman. Itupun yang simple je ikut je dari video kat You Tube dari rumah.




Total turun berat badan selepas bersalin Nuaym adalah 22kg Alhamdulillah😍



Di sini saya kongsikan 8 Tips Mudah Yang Saya Amalkan Untuk Kurus Selepas Bersalin


  • Tak miss sarapan sihat dengan Aloe Vera, Tea Mix dan Shake all from Herbalife Nutrition.
  • Minum air kosong yang cukup, minimum 3 liter sehari.
  • Ada personal coach yang saya akan always refer setiap hari. Coach saya ada pengalaman kurus selepas bersalin turun 14kg. Jadi bonus point di situ bila coach kita memang dah lalui pengalaman yang sama yang sedang kita nak lalu.
  • Makan protein yang cukup setiap hari. Protein bantu kenyang lama dan menghasilkan susu berkualiti. Saya tak risau bab ni sebab ada Herbalife Nutrition range of products yang boleh bantu saya cukupkan protein dengan kalori yang rendah!
  • Tukar snacking manis manis kepada buah buahan.
  • Lebihkan sayur dalam pinggan lunch.
  • Elak minum air manis. Saya lebihkan minum Herbalife Aloe Vera dan Herbalife Tea Mix sepanjang hari.
  • Ikut je jadual mealplan khas untuk ibu ibu menyusu nak kurus selepas bersalin tanpa ganggu susu anak. Simple sangat!🤩

>> Baca Kisah Saya Turun 22kg Kurus Selepas Bersalin Di Sini


Saya amalkan semua tips ni dan Alhamdulillah saya dah berjaya turun 22kg Kurus Selepas Bersalin.


Nak tengok lebih banyak testimoni para ibu kurus selepas bersalin? Jommm!!!









Jadi di sini saya ingin menjemput 30 orang wanita yang betul-betul serius nak kurus selepas bersalin untuk sertai saya dalam program Coaching Kurus 21 Hari kami! Jangan terus terpedaya ibu-ibu menyusu tak boleh kurus, ibu anak ramai susah kurus, ibu bersalin cser mustahil kurus dan sebagainya! Semuanya mitos semata-mata! 

PROGRAM KURUS SAMBIL ENJOY MAKAN NASI!

•Meal plan makan 5 kali sehari
•Nutrition untuk Sarapan & Dinner disediakan
•Group Coaching & One-On-One Coaching
•Tips,Info & Ilmu pemakanan hari-hari
•COACH PERIBADI

𝐉𝐨𝐦 𝐉𝐨𝐢𝐧 𝐒𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐊𝐮𝐫𝐮𝐬 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚
Sertai Program 21 Hari Coaching Kurus Online sekarang!


FOLLOW INSTAGRAM : @azura_coach untuk update terkini

TELEGRAM CHANNEL: COACH AZURA

WHATSAPP: SAYA NAK KURUS!


Disclaimer: 

Results tak tipikal. Berbeza setiap individu.
Produk tidak bertujuan untuk mecegah, merawat atau mengubati sebarang penyakit








Comments

Popular posts from this blog

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA