Psssttt..... Nak Perut Kempis? Cukupkan Serat!

Nak Kempis Perut Jom Cukupkan Serat



Kajian menunjukkan 95% orang dewasa Malaysia makan kurang sayur dan buah setiap hari. Sebab tu ramai di kalangan kita ada masalah pencernaan dan kesihatan usus yang semakin merosot. 

Untuk mengatasi masalah ini, penting untuk kita cukupkan serat harian. Serat adalah nutrisi penting yang badan perlu dan ada banyak kepentingan serat untuk anda terutamanya anda yang nak kempis perut dan nak kurus.


Untuk mendapatkan lebih banyak info berkenaan Tips Kurus & Pemakanan Sihat dengan lebih pantas, anda boleh klik di sini.

KEPENTINGAN SERAT


1. Serat Bantu Melembutkan Najis

Salah satu manfaat utama serat, terutamanya serat larut adalah melembutkan najis dan mencegah sembelit. Bayangkan bila najis keras, memang terseksa kan rasanya bila tak membuang setiap hari. Bila najis tersekat, itu yang jadi masalah toksin tinggi terkumpul dalam badan.


2. Serat Bantu Rasa Kenyang Lebih Lama

Jika anda nak kempis perut dan nak kurus, serat yang cukup sangat penting. Serat memberikan rasa kenyang lebih lama, membantu mengawal nafsu makan, dan mencegah anda dari makan berlebihan. Dengan mengambil makanan yang kaya serat,  anda akan merasa kenyang dan puas lebih lama dan lebih mudah mengawal kalori harian anda.


3. Serat Bantu Membantu Pencernaan Yang Lancar

Serat juga penting dalam menjaga kesihatan usus dan mencegah masalah pencernaan seperti sembelit. Serat membantu meningkatkan gerakan peristaltik usus dan membantu pembuangan yang teratur. Memang lawas membuang bila cukup serat. Barulah mudah nak senyum!


4. Serat Membantu Serap Lemak

Serat larut membentuk lapisan pada dinding usus, memperlambat penyerapan lemak dan kolesterol, sehingga membantu mengurangi risiko penyakit jantung dan masalah penurunan berat badan. Barulah mudah nak kempis perut dan nak kurus!


Seorang dewasa perlukan sekitar 

25-30g serat sehari


Serat boleh didapati daripada:


  • Sayur seperti brokoli dan bayam.
  • Buah-buahan seperti jambu batu, epal dan pisang.
  • Kekacang seperti kacang badam, gajus dan walnut. 


Namun bila kita nak kempis perut dan nak kurus, kalori memainkan peranan sangat penting. Bila nak cukupkan serat dari makanan diatas sahaja pasti ada cabaran dari segi kalori. Takkan nak makan 10 biji oren, 10 biji epal, 15 biji pisang sehari untuk cukupkan 30g serat! Memang terlebih kalori lah jadinya...




Sebab tu saya sangat suka dengan Herbalife Mixed Fibre With Inulin Powder @ Apple Fibre!!! Produk Herbalife Apple Fibre ni sangat membantu memudahkan saya untuk dapat cukup serat tanpa pening kira kalori. 

Apple Fibre Herbalife ada serat larut dan serat tak larut yang akan bantu lembutkan najis, kenyang lebih lama dan serap lemak. 1 scoop Apple Fibre Herbalife boleh dapat 5g serat pada kadar 9 kalori sahaja!!! Bayangkan betapa banyak kalori kita boleh jimatkan sehari!


Dan yang bestnya Apple Fibre Herbalife ni ada Inulin iaitu makanan kepada bakteria baik yang duduk di usus kita. Bila bakteria baik lebih banyak dari bakteria jahat di usus anda, masalah cravings dapat diatasi dan barulah mudah nak kempis perut dan nak kurus!


Namun, jangan salah faham tauuuu. Bukan hanya dengan pengambilan Herbalife Apple Fibre ni je yang confirm boleh buatkan anda kurus. Produk Herbalife yang paling wajib ada untuk nak kurus adalah Formula 1 Shake Herbalife.  Apple fibre ni bonus tambahan jika anda perlu ye.


Dan..... Yang Paling penting, jika nak kurus anda perlu dapatkan Produk Herbalife dari pengedar yang aktif, komited dan sah supaya anda mendapat coaching yang betul. Paling best coaching ni percuma je, takde yuran tambahan!



>> Dapatkan produk herbalife anda dan coaching percuma dari saya di sini!



Nak tengok hasil perubahan mereka yang menyertai program coaching 21 hari online bersama saya? Jom lihat di bawah!











SERTAI PROGRAM CABARAN KURUS ONLINE



Apa Itu Program Cabaran Kurus Online?


Program intensif selama 21 hari untuk membantu anda MENURUNKAN BERAT BADAN dengan cara yang sihat hanya dari rumah sahaja! Wahhhhh!!!


Program ini akan membantu anda mendapatkan berat idaman anda sambil mengubah gaya hidup anda ke arah GAYA HIDUP YANG SIHAT. 



11 Servis Coaching Yang Ditawarkan Untuk Anda Sepanjang Program


👉Coaching harian

👉Guide cara makan & penyediaan 

👉Menyediakan MEAL PLAN TURUN BERAT BADAN selama 21 Hari

👉Makan 5-6  kali sehari

👉Wajib Makan Nasi

👉Sharing TIPS TURUN BERAT BADAN yang sahih

👉Topik Nutrisi & Pemakanan Sihat untuk TAMBAHAN ILMU

👉Shopping list sihat untuk mudah turun berat

👉Video / Guidane Home Base Workout (Buat senaman dari rumah je)

👉Personal coaching untuk soal jawab harian

👉E-book resepi sihat 21 hariuntuk anda amalkan sebagai gaya hidup sihat


𝐉𝐨𝐦 𝐉𝐨𝐢𝐧 𝐒𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐊𝐮𝐫𝐮𝐬 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚
Sertai Program 21 Hari Coaching Kurus Online sekarang!

INTAKE BARU KINI DIBUKA!!!

FOLLOW INSTAGRAM : @azura_coach untuk update terkini

TELEGRAM CHANNEL: COACH AZURA

WHATSAPP: SAYA NAK KURUS!



Disclaimer: 

Results tak tipikal. Berbeza setiap individu.
Produk tidak bertujuan untuk mecegah, merawat atau mengubati sebarang penyakit




Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA