TIPS KURUS: WAJIB MINUM BANYAK AIR KE?

Tips Kurus: 5 Kepentingan Minum Air 

70% komposisi badan manusia adalah air. Air ni sangat penting bukan semata nak kurus, namun untuk kesihatan pun penting sangat minum cukup air. 



Berapa banyak air perlu minum setiap hari?

Simple formula asas: 

Setiap 20 - 25kg Berat Badan = 1liter Air


Yang penting tak berlebihan. Tak perlu minum sampai 5-10liter air sehari dan elakkan minum terlalu banyak air dalam tempoh masa yang singkat. Sebab boleh menyebabkan anda keracunan air. Dannnn pastikan AIR KOSONG YE, BUKAN AIR MANIS!


Tips Kurus: 5 Kepentingan Minum Air


 1. Membantu Mengurangkan Berat Badan

Setiap kali saya terasa lapar, saya suka minum air kosong atau pun Herbalife Tea Mix. Kadang-kadang rasa lapar tu bukan tanda kena makan pun. Itu tanda awal yang menunjukkan badan anda kurang air. So, minum air dulu sebelum cari makanan ye. 

Bila cukup air, toksin akan dikeluarkan melalui proses buang air. Ini akan menyebabkan metabolisma anda meningkat, pembakaran kalori jadi lebih laju dan lebih cepat anda boleh kurus!



 2. Meningkatkan Tenaga dan Melegakan Keletihan

Disebabkan 70% organ badan kita memerlukan air, saya selalu minum banyak air kosong dan Herbalife tea mix untuk membantu sel-sel badan saya berfungsi dengan baik, cergas dan lebih bertenaga. Bonusnya, mata saya takkan mudah mengantuk dan badan saya tidak akan mudah letih.



3. Meningkatkan Kesihatan Kulit


Perubahan positif yang saya alami selepas mengamalkan air kosong dan Herbalife tea mix minimum 2liter sehari ialah kulit saya jadi lebih sihat dan tak kusam. Sebelum ni, jerawat batu yang besar-besar tu selalu singgah kat muka. Alhamdulillah, sekarang jarang-jarang je dia menjengah kulit muka saya!



4. Ubat Sakit Kepala Semulajadi

Dulu bila saya tak suka minum air kosong, saya kerap sakit kepala. Rupanya itu pun tanda awal badan kita kurang air. Bila dah mula je rasa mild sakit kepala, cepat-cepat saya minum air kosong atau pun Herbalife Tea Mix. Lega!!!


5. Menjimatkan Duit!

Air kosong ni kalau pergi mana-mana senang je nak dapat kan. Ada sesetengah tempat siap sediakan free lagi! Kan lebih jimat berbanding kena spend duit beli air manis. Khasiat takde, kalori pun tinggi! Rugi tak kurus nanti!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jika anda dah penat berusaha macam-macam tips kurus namun masih belum berjaya, saya ingin menjemput anda untuk menyertai Program Percubaan 21 Hari kami yang dipanggil Cabaran Kurus Online.



SERTAI PROGRAM CABARAN KURUS ONLINE



Apa Itu Program Cabaran Kurus Online?


Program intensif selama 21 hari untuk membantu anda MENURUNKAN BERAT BADAN dengan cara yang sihat hanya dari rumah sahaja! Wahhhhh!!!


Program ini akan membantu anda mendapatkan berat idaman anda sambil mengubah gaya hidup anda ke arah GAYA HIDUP YANG SIHAT. 



11 Servis Coaching Yang Ditawarkan Untuk Anda Sepanjang Program


👉Coaching harian

👉Guide cara makan & penyediaan 

👉Menyediakan MEAL PLAN TURUN BERAT BADAN selama 21 Hari

👉Makan 5-6  kali sehari

👉Wajib Makan Nasi

👉Sharing TIPS TURUN BERAT BADAN yang sahih

👉Topik Nutrisi & Pemakanan Sihat untuk TAMBAHAN ILMU

👉Shopping list sihat untuk mudah turun berat

👉Video / Guidane Home Base Workout (Buat senaman dari rumah je)

👉Personal coaching untuk soal jawab harian

👉E-book resepi sihat 21 hariuntuk anda amalkan sebagai gaya hidup sihat

Antara Testimoni terkini peserta program coaching ini:









Sertai Program Cabaran Kurus Online sekarang!



FOLLOW INSTAGRAM : @azurafirdaus_coach untuk update terkini


Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA