CARA KURUSKAN BADAN : ADA CARA YANG BOLEH LAJUKAN LAGI KURUS TAK?

Cara Kuruskan Badan : 3 Langkah Mudah Untuk Kurus Lebih Laju!

Bismillah. 

Hai semua! Apa khabar hari ini? Ada yang bersedih ke harini sebab tengok penimbang, berat badan slowwww je turunnya? Nombor dekat penimbang digital tu sekadar bertukar point yang dibelakang je? Nombor di depan tetap sama??? Arggghhh stressnya!!!


Sabar... 

Jangan risau..  Jangan sedih... Kalau stress, mesti ada yang tak kena dengan cara kuruskan badan yang anda sedang buat tu.. Takpe, saya ada berita baik!

Haaa, hari ini saya nak share tentang cara kuruskan badan dengan lebih laju dengan hanya mengikuti 3 langkah mudah di bawah. Jom kita baca sama-sama okey! ;)

Cara Kuruskan Badan Lebih Laju 1 : Makan PROTEIN Yang Cukup Setiap Hari

Okey, tahukah anda setiap 1kg berat badan memerlukan 1g protein. Jadi, jika berat badan anda 78kg, anda perlukan 78g protein sehari. Antara sumber protein yang baik yang anda boleh dapatkan adalah daripada berikut:


Bila badan kita dapat protein yang cukup setiap hari, metabolisme badan kita akan meningkat. Metabolisme ni ibarat enjin dalam badan kita. Kalau enjin badan kita power, haaaa lebih banyaklah kalori yang dapat dibakar. Lebih banyak kalori dibakar, lemak pun boleh turun dengan lebih banyak. Best kan? Jom makan cukup protein! Pilih ikan atau ayam berbanding daging atau makanan laut untuk cara kuruskan badan dengan lebih laju.

Cara Kuruskan Badan Lebih Laju 2 : Belajar Kurangkan Garam dan Gula

Garam dan gula sangat memberi kesan kepada proses penurunan berat badan. Makanan yang tinggi garam dan gula akan menyebabkan badan kita lebih banyak toksin. Bila toksin tinggi dalam badan, usus kita tak dapat nak serap nutrisi yang baik dari setiap makanan yang kita ambil. Bila sel badan kekurangan nutrisi, haaa macam-macam penyakit boleh datang tau! Sistem imun badan kita pun jadi lemah dan lebih mudah kita akan terkena jangkitan virus dan pelbagai penyakit berbahaya. 

Anda dah cukup manis, tak perlu lagi nak ambil gula berlebihan. 😉

Cara Kuruskan Badan Lebih Laju 3 : Minum Air Kosong Secukupnya 

Nak kuruskan badan dengan lebih laju memang kena rajin minum air kosong secukupnya. Minimum 2L air kosong badan kita perlukan sehari. Untuk turun berat badan, digalakkan untuk minum 3-4L sehari. 

Bila kita minum air kosong lebih banyak, kita akan lebih kerap buang air kan? Haaaa ini memang bagus kerana toksin dalam badan boleh dikeluarkan melalui proses buang air kecil. Lebih kerap buang air maknanya lebih banyaklah toksin dalam badan dikeluarkan. Bila toksin makin kurang, metabolisme badan lebih meningkat. Bila enjin badan power, lebih banyak kalori dibakar. Jadi lebih lajulah cara kuruskan badan kita tu 😉

So itu lah tadi 3 langkah mudah untuk cara kuruskan badan lebih laju. Jika anda masih belum jumpa cara kuruskan badan yang sesuai dengan anda, saya ingin menjemput anda (YANG SERIUS SAHAJA!) untuk join program Cabaran Kurus Online yang dah berjaya membuatkan saya turun 15kg dalam masa 3 bulan, kurus selepas bersalin.


Saya akan sediakan mealplan khas untuk anda, jadual makan 5-6 kali sehari, anda boleh enjoy makan nasi dan ada group coaching serta personal coaching yang akan diberikan. Tugas anda mudah je. Anda cuma tinggal FOLLOW je 😉 

Jika anda serius nak kuruskan badan lebih laju tahun ini, jom hubungi saya sekarang!

Anda Boleh klik link ini atau whatsapp saya di talian 016-253 6887 untuk sertai program Cabaran Kurus Online seperti saya sekarang!

Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.


*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA