NAK KURUS: SATU KEPUTUSAN

Nak Kurus: Keputusan Di Tangan Anda

Bismillah

Sedar tak sedar, sekarang sudah masuk bulan Julai. Sudah lebih setengah tahun 2013 berlalu. Rasanya macam baru semalam saya tulis entry Tahun Baru dan bercerita tentang azam. Mesti ada yang berazam nak tunang/nak kahwin, nak dapat kerja yang lebih baik, nak tambah pendapatan, atau mesti ada yang nak kurus tahun ini kan?

So macam mana, dah tercapai ke azam anda untuk tahun ini? Ada progress tak? Atau anda nak tunggu lagi sehingga awal tahun depan dan berazam semula dengan azam yang sama?


Hati-hati ya..masa takkan menunggu kita. Kita yang kena take action by the time pass. Kalau lambat, kita yang rugi. Janganlah asyik beri alasan je. Alasan tu takkan bawak kita kemana-mana pun.. Bagi alasan macam ni, boleh ke bantu anda nak kurus?

Saya tak bolehlah pagi-pagi tak makan nasi...

Lecehlah nak kena minum air banyak...

Bulan puasa macam mana nak minum air banyak-banyak? Kembungla perut...

Saya duduk dengan mak. Mak masak sedap. Susahlah kalau tak makan...

Kerja banyak kat ofis, tak dapat nak makan on time...


Cuba anda fikir, masa yang anda guna untuk beri alasan tu, kalau anda dah buat keputusan terus untuk nak kurus, agak-agak anda dah dapat turun berapa kg dah? Kalau anda tak bertangguh, baju size apa agaknya anda dah boleh pakai?


Jangan takut untuk buat keputusan. Anda tidak akan rugi. Better late than never. Seronok bila kita memilih untuk nak kurus ni. Cuba tengok contoh orang yang tak bertangguh buat keputusan nak kurus di bawah ni:


*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.

Mimi ni saya kenal dari Internet. Dia hubungi saya untuk mendapatkan khidmat coach sebab sebelum ni dia pernah gunakan produk herbalife, tapi tak ada guide dari coach dan akibatnya tak dapat apa-apa result! Lepas mendaftar sebagai ahli di dalam team saya, Alhamdulillah Mimi berjaya capai result yang dia target. Bukan main seronok lagi dapat pakai jeans yang dah lama beli masa zaman baru kahwin dulu :)





Best kot bila dapat pakai balik baju dan seluar lama masa zaman kita kurus dulu kan. Saya faham sangat perasaan seronok Mimi ni. Sebab saya pun dah lalui pengalaman yang sama. Persamaan antara kami ialah:

KAMI BERANI BUAT KEPUTUSAN NAK KURUS. 
KAMI TAK BERTANGGUH!

Jika kami boleh lakukan, saya percaya ANDA JUGA BOLEH LAKUKAN! Anda hanya perlu berani, yakin dan terus buat keputusan " SAYA NAK KURUS" hari ini juga!




Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.

*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.

*Produk-Produk Nutrisi Herbalife tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah apa-apa penyakit. 

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA