TAHUN BARU: APA AZAM ANDA?

Tahun Baru 2013: Sama Atau Berbeza?


Bismillah.

Selamat Tahun Baru 2013 untuk semua pembaca blog  yang dikasihi :)

Harini dah masuk 4 Januari..Apa perkara terbaik yang anda dah lakukan sepanjang 4 hari di tahun baru ni? Ada yang nak share cerita dengan saya? :)


Tahun Baru: Azam Saya Sebelum Herbalife

Sebut tahun baru, mesti orang kaitkan dengan azam kan.. Dulu, sebelum saya kenal Herbalife, saya tak pernah ada azam yang betul-betul saya ambil serius. Nak lagi teruk, ada tahun baru yang langsung saya tak set pun apa azam saya! >_< Kalau ada pun, setakat cakap-cakap je dalam hati.. "Tahun ni nak kurus, nak kerja best, nak gaji banyak, nak beli kereta, nak itu, nak ini....."

Bila sampai hujung tahun, orang tanya.. "Azam tahun ni dah tercapai ke?"

Puaslah duk fikir..."Ape azam aku ek tahun ni? Ade ke aku set azam? Erk...lupe laaaa!"

Itulah saya sebelum kenal Herbalife. Tak pernah ada azam yang jelas. Tak pernah berani nak cabar diri sendiri. Takut nak berubah. Takut nak set kan azam, goals yang best-best. Takut nak tentukan bila saya nak berjaya, bila saya nak kurus, bila saya nak berubah!

Azam Tahun Baru Perlu Jelas



Bila kita tak ada azam tahun baru yang jelas, memang mustahil kita nak capai perubahan positif dalam diri kita untuk sepanjang tahun. Kita akan rasa selesa dan senang dengan kehidupan kita. Kita akan jadi takut untuk keluar dari comfort zone kita. Betul, itulah yang saya rasa dulu!

Sebenarnya, kalau nak set azam ni, kenalah set dengan jelas apa yang kita nak. Contoh kalau nak kurus..kita kena set kan berapa kg kita nak lose..berapa lama masa kita nak ambil..bila date kita target nak achieve azam tu..macam mana kita nak buat untuk achieve dan lastly kena take action!

Summary:

- Azam/Goal: Nak kurus!!!

- Date: 6 bulan dari sekarang, 1 Jun 2012

- Berapa kg: Buang 10kg

- Cara: 1) Ambil Herbalife
          2) Exercise 4 kali seminggu!
          3) Minum air 4L sehari

- Last: Kena buat! Follow semua yang kita dah set. Kalau ada semua benda ni tapi kita tak buat, takde tindakan pun tak guna jugak tau!


Tahun Baru: Azam Saya Selepas Herbalife

Alhamdulillah, selepas hampir dua tahun saya kenal Herbalife (Bulan 2 ni genap 2 tahun saya guna Herbalife, thank you Allah!), saya semakin faham mengenai kepentingan azam, goal, impian, dreams, target yang jelas. Infact, saya ada set beberapa goals di pertengahan tahun 2012 dulu. Alhamdulillah, 1 daripada 3 azam saya tercapai! :)

Apa yang penting, bila kita ada azam yang jelas, kita  macam dapat 1 momentum..err ape ayat mudah dia ek....macam dapat 1 semangat untuk move forward. Kekuatan untuk berubah. Keberanian untuk berdepan dengan risiko kita lakukan perubahan. Keyakinan untuk kita kejar semua impian kita! :)



Percayalah! Cubalah set azam korang hari ni! Tak kisahla apa pun azam korang tu..Tulis dengan jelas apa yang korang nak tahun ni..berapa lama masa korang nak ambil nak achieve..set kan betul-betul..

In shaa Allah, sampai hujung tahun nanti, mesti ada azam korang tu yang akan tercapai kalau korang betul-betul berusaha ke arah tu! :)

Jika ada yang berazam nak kurus tahun baru ni, tapi tak tahu macam mana..boleh email saya di azurafirdaus.hn@gmail.com atau whatsapp saya di +6016-253 6887. Saya boleh share dengan anda cara nak kurus yang sihat dan selamat dengan Herbalife! :)

Changing Point

Sebenarnya, changing point utama saya berlaku selepas saya berubah, ambil keputusan untuk attend salah satu training terbesar dalam Herbalife iaitu Spectacular 2012, from 17-19 Februari 2012. Boleh baca post saya di sini pengalaman saya di Spectacular tu :) 



Yes, 18 Feb tu was my birthday! Most of us mesti akan avoid untuk attend mana-mana event masa birthday sendiri kan? Mestila nak spend whole day with our beloved kan? Tapi tahun lepas, saya hadiahkan diri saya sendiri dengan attend Spectacular tu.. Saya yakin masa yang saya spend kat sana mesti berbaloi-baloi utk saya sepanjang tahun 2012 tu..And alhamdulillah, it's really worth it!! :) Susah nak cakap apa yang menyebabkan saya kata kat sanalah punca perubahan besar dalam diri saya. Kena pergi sendiri baru tahu apa outcome yang korang akan dapat. Seriously, memang worth it!!
Tahun ni, sekali lagi Herbalife akan adakan Spectacular 2013!! Akan diadakan pada 25-27 Januari 2013, kat Stadium Putra Bukit Jalil.
Kat sini nanti 15,000 orang dari seluruh Malaysia akan berkumpul dan sama-sama belajar macam mana nak berubah menjadi orang yang lebih baik! Kalau anda nak jadi sebahagian daripada kami, hubungi saya sekarang di 016-253 6887 untuk reserve tiket anda hari ini! Ruginya siapa tak pergi!!! Seriously!

Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.


*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.
*Produk-Produk Nutrisi Herbalife tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubti atau mencegah apa-apa penyakit. 

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA