KHASIAT HERBALIFE: BUKAN UNTUK KURUS SEMATA!

Khasiat Herbalife: Membantu Mengurangkan Sakit Senggugut

Bismillah

Period atau dalam bahasa mudahnya datang bulan memang cukup sinonim dengan wanita. Bila sebut je period, masalah utama yang selalu dikaitkan ialah senggugut. Dulu, sebelum saya menggunakan Herbalife, senggugut dan saya memang tak boleh dipisahkan. Ibarat irama dan lagu! Boleh dikatakan setiap bulan saya akan MC pada hari pertama saya period akibat kesakitan senggugut yang teruk.
Selepas menggunakan Herbalife, Alhamdulillah, salah satu khasiat herbalife kepada saya ialah membantu saya mengurangkan masalah senggugut. Saya tak perlu ambil sebarang jenis ubat tahan sakit senggugut lagi dan kadang-kadang, period saya datang tanpa senggugut langsung. No more MC untuk alasan senggugut. Alhamdulillah, khasiat herbalife bukan untuk kurus sahaja! :)



Ada beberapa tips yang saya ingin kongsikan dengan semua untuk mengurangkan sakit sengugut. Walaupun mungkin tak menghilangkan sakit senggugut sepenuhnya dengan cepat, tetapi sekurang-kurangnya boleh membantu anda untuk mengurangkan kesakitan tersebut. Tips ini adalah aktiviti yang saya selalu lakukan sendiri dan berkesan untuk saya. Tetapi result mungkin berbeza-beza untuk setiap individu. Jom ketahui tipsnya seperti berikut:

1) Minum Tea Mix Herbalife

Bila dah mula terasa sakit senggugut, saya akan bancuh 1 mug besar tea mix Herbalife dan saya akan minum panas-panas atau suam. Sesekali, saya akan campurkan herbalife aloe vera dalam tea mix saya. Khasiat herbalife tea mix ini sememangnya membantu saya melegakan perut dan kesakitan senggugut saya biasanya akan berkurangan selepas beberapa minit saya habiskan 1 mug besar tea mix herbalife.

2) Minum Herbalife Shake

Bila period, saya mudah rasa lapar, tapi kadang-kadang saya akan hilang selera makan di awal hari period. Bila tak ada selera dan tak makan, memang senggugut saya akan bertambah buruk. Jalan mudah untuk saya mengatasi masalah ini ialah saya akan minum herbalife shake sahaja sebagai snek sihat saya. Khasiat herbalife shake ini memang sangat-sangat membantu saya menghilangkan rasa lapar sekaligus membantu mengelakkan senggugut saya menjadi teruk.

3) Tidur

Selepas minum tea mix panas dan herbalife shake, saya akan memilih untuk tidur. Waktu inilah tidur akan dirasakan nikmat yang paling best di dunia! Sememangnya kita memerlukan rehat yang secukupnya di awal hari period. Jadi, lupakan kerja sekejap, tidur dan dapatkan rehat secukupnya. In shaa Allah bila bangun nanti kita akan rasa lebih lega.

Khasiat Herbalife sememangnya terlalu banyak kepada saya. Jika anda sudah bersedia untuk merasai sendiri khasiat herbalife kepada anda, hubungi saya sekarang untuk mendapatkan produk herbalife anda. Saya akan membantu anda sepenuhnya!

Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.

*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.

*Produk-Produk Nutrisi Herbalife tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah apa-apa penyakit. 

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA