Nak Kurus : Apa cara yang sihat dan selamat?

Bismillah.

Nak kurus : Apa alasan anda?


Ada ramai orang yang nak kurus. Masing-masing ada alasan tersendiri kenapa nak kurus. Ada yang nak nampak cantik, nak jadi lebih sihat, sebab dah nak kahwin, so nak pastikan boleh fit baju pengantin. *aku lah tu!:p*

Apa pun alasan anda kenapa nak kurus, jangan risau, tak ada alasan yang salah. Anda tentukan sendiri sebab kenapa anda nak kurus. Bila anda anda sebab yang kukuh, sebenarnya secara tak langsung anda telah pun letak target/objektif penurunan berat badan anda. Apa yang boleh anda lakukan dengan alasan-alasan ni ialah, catat atas kertas, tampal di mana-mana tempat yang anda boleh tengok selalu. Tak kisahlah di rumah, di pejabat, di sekolah, dalam kereta, anywhere! Letak merata-rata supaya alasan-alasan tersebut boleh jadi pembakar semangat kepada anda untuk turunkan berat badan! :)

Cara nak kurus 
 
Setelah anda kenalpasti alasan anda, pilih satu cara yang betul-betul sihat dan selamat untuk bantu anda nak kurus. Jangan pilih cara yang membahayakan kesihatan dan nyawa anda. Jangan ambil sebarang ubat dan pil kurus tanpa nasihat doktor. Jangan fikirkan jalan pintas untuk nak kurus cepat. Bayangkan anda memandu dalam keadaan tergesa-gesa sebab nak cepat sampai ke destinasi tujuan, tapi tak fikir pun tentang keselamatan? Adakah tindakan ni bagus? Tentulah tak! So, apa pun yang anda lakukan, fikirkan soal keselamatan dahulu.

Sihat dan Selamat Bersama Herbalife

Alhamdulillah, masa saya buat keputusan nak kurus, saya dah pilih jalan terbaik untuk saya iaitu menggunakan Herbalife. Bagi saya, Herbalife memang cara yang paling sihat dan selamat bila kita nak kurus. Kenapa? Sebab, waktu saya dalam proses nak kurus, saya masih boleh makan nasi, saya tak perlu berlapar sampai menggigil-gigil nak tunggu waktu makan seterusnya. Saya juga tak perlu seksa ikat perut dengan hanya makan buah, sup dan ratah sayur je setiap waktu makan. 

Saya masih boleh mendapat khasiat yang secukupnya dalam shake Herbalife, walaupun rendah kalori. Semua makanan yang sel-sel badan saya perlukan, ada dalam Herbalife shake. Alhamdulillah, saya berjaya turun 2kg dalam masa 5 hari menggunakan Herbalife. Bonus tahap kesihatan saya juga semakin baik! Anda boleh request e-book saya untuk ketahui cerita lanjut saya bersama Herbalife di sini.
Herbalife tak pernah menjanjikan produk akan membuatkan anda kurus. Herbalife tak pernah menjanjikan anda akan dapat result dalam masa berapa hari secara specific. Ini kerana, range penurunan berat badan yang sihat dalam masa sebulan ialah 1-3kg. Itupun Herbalife selalu tekankan result adalah berbeza-beza untuk setiap individu. Bila anda bekerja keras menggunakan produk, produk akan berfungsi kepada anda. Kalau anda guna produk sambil lewa, definitely anda tak akan capai target anda!

Janji Herbalife

Tapi, ada satu perkara yang Herbalife janji . Apa dia?? Jaminan Pulangan Wang Selama 30 hari! Jika anda tidak berpuas hati dengan produk Herbalife, anda boleh dapatkan semula wang anda daripada Herbalife dalam masa 30 hari.

Nak kurus tak?

Sebelum anda decide nak kurus, pastikan anda ada alasan kenapa nak kurus dan pastikan anda pilih cara yang sesuai untuk nak kurus. Jangan guna short cut tau! Saya dah jumpa cara yang sihat dan selamat bersama Herbalife. Jadi, kalau anda nak tahu lebih lanjut tentang Herbalife produk untuk bantu anda nak kurus, boleh email saya sekarang di azurafirdaus.hn@gmail.com atau whatsapp saya di +6016-253 6887.

Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.


*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.
*Produk-Produk Nutrisi Herbalife tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubti atau mencegah apa-apa penyakit. 

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA