TESTIMONI HERBALIFE: KISAH KURUS TICER SHAI DENGAN KENANGAN BAJU BIRU DAN SELUAR HITAM

 Cikgu Shai Tekad Nak Kurus Kerana Kisah Baju Biru Dan Seluar Hitam


Kenalkan, ini Kak Shai. Berasal dari Papar, Sabah. Beliau seorang guru dan lebih mesra dengan panggilan Ticer Shai. Saya kenal beliau melalui online. Ticer Shai terjumpa blog saya ni pada Disember 2021 dan Ticer Shai tekad nak kurus kerana teringat arwah kakak beliau. 

Jom kita baca story penulisan Ticer Shai di Facebook beliau dan  saya kongsikan semula di sini!



MY BIG WHY

Al kisah baju biru dan seluar hitam saya beli kat Jakarta dengan arwah kakak (Al-Fatihah) mungkin 7 tahun yang lepas. Bukan tempat yang penting, tapi dengan siapa saya beli baju & seluar tu lebih penting. 


Biasalah masa beli badan walaupun tak slim sangat tapi masih saiz M 😁. Bila masa berlalu badan 'dibaja' dengan cukup, saiz baju & seluar mula berubah. Saya pun dah lupa dengan baju biru & seluar hitam ni.


Kemudian hampir 4 tahun lepas bila Allah ambil balik kepunyaannya, arwah kakak 'pergi' meninggalkan kami. Satu demi satu kenangan muncul dalam benak fikiran. Kenangan itu membawa pada baju & seluar ini. Bukan apa ada kisah lucu di sebaliknya. Kami sesat dalam mall Tanah Abang gara-gara terlampau asyik bershopping. Hampir-hampir tidur dalam mall tu  gara-gara tak jumpa pintu keluar 😅🤣. Sama-sama buat rileks padahal kami dah panic & cuak!


Almari saya selongkar mencari baju & seluar hitam. Alhamdulillah jumpa di bahagian bawah susuan baju & seluar. Saya cuba sarung, Allahu Akbar memang sendat! Butang baju hampir tercabut, seluar setakat boleh masuk sampai lutut jer 😓. Niat di hati nak sarung baju & seluar tu bila gi KK nanti. Sah tak dpt, saya gantung baju dan seluar depan almari baju. Dengan niat Insya-Allah satu hari aku PASTI boleh sarung balik baju & seluar ni, berazam kuat! 💪


Percayalah saya cuba buat macam-macam termasuk IF & ZUMBA (siap ada bukti okay 🤭) tapi still amalkan cara makan yang lama. Bukan badan tak turun, cuma turunnya tak banyak. Akhirnya baju biru & seluar hitam masih tak boleh sarung.


Setiap hari baju biru & seluar hitam saya tenung. Akhirnya saya nekad kena juga cari jalan untuk kuruskan badan dapatkan semula berat ideal. Teringat Herbalife (sebab housemate pernah ambil dan berjaya kurus).



Alhamdulillah 'berjodoh' dengan Coach Azura Awal💕. Ikut meal plans dan dapatkan nutrition yang betul. Dengan hanya sebulan saya dah boleh sarung baju biru & seluar hitam. Hari saya sarung baju biru & seluar hitam selepas hampir 5 tahun, sambil bercuti dengan keluarga dengan memori akak tersayang (Al-Fatihah)😢💕 Sekarang Alhamdulillah saya dah boleh sarung baju biru & seluar hitam dgn selesa. 😍☺️


Sekarang saya sarung baju kakak untuk ke majlis dan sekolah. Bagi saya, selain doa itu juga cara untuk terus menyayangi & mengigatinya ❤️. Semoga saya terus istiqamah 💪. Baju sendiri pun banyak lagi belum dpt sarung ni 😅.


 2 TAHUN BERSAMA HERBALIFE DAN TICER SHAI DAH TURUN TOTAL 11KG DAN MAINTAIN SAMPAI SEKARANG



Amazing kan story Ticer Shai! Setiap orang pasti ada BIG WHY tersendiri untuk nak mula lakukan perubahan. Apa pula BIG WHY anda???


Jika anda dah penat berusaha macam-macam tips kurus namun masih belum berjaya, saya ingin menjemput anda untuk menyertai Program Percubaan 21 Hari kami yang dipanggil Cabaran Kurus Online.


SERTAI PROGRAM CABARAN KURUS ONLINE



Apa Itu Program Cabaran Kurus Online?


Program intensif selama 21 hari untuk membantu anda MENURUNKAN BERAT BADAN dengan cara yang sihat hanya dari rumah sahaja! Wahhhhh!!!


Program ini akan membantu anda mendapatkan berat idaman anda sambil mengubah gaya hidup anda ke arah GAYA HIDUP YANG SIHAT. 



11 Servis Coaching Yang Ditawarkan Untuk Anda Sepanjang Program


👉Coaching harian

👉Guide cara makan & penyediaan 

👉Menyediakan MEAL PLAN TURUN BERAT BADAN selama 21 Hari

👉Makan 5-6  kali sehari

👉Wajib Makan Nasi

👉Sharing TIPS TURUN BERAT BADAN yang sahih

👉Topik Nutrisi & Pemakanan Sihat untuk TAMBAHAN ILMU

👉Shopping list sihat untuk mudah turun berat

👉Video / Guidane Home Base Workout (Buat senaman dari rumah je)

👉Personal coaching untuk soal jawab harian

👉E-book resepi sihat 21 hariuntuk anda amalkan sebagai gaya hidup sihat



Sertai Program Cabaran Kurus Online sekarang!



FOLLOW INSTAGRAM : @azura_coach untuk update terkini

TELEGRAM CHANNEL: COACH AZURA

WHATSAPP: SAYA NAK KURUS!

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA