HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

Herbalife Collagen Serius Best!

Masa mula-mula dapat berita Herbalife Nutrition nak keluarkan produk terbaru iaitu herbalife collagen, saya rasa biasa je takde perasaan teruja pun. Sebabnya selama ni saya ingat collagen ni hanya untuk kecantikan muka je semata-mata. Masa tu saya perasan sikit kulit muka dah okey je takde masalah so saya pun tak kisah sangat. 😂

Namun, bila Herbalife Collagen ni dah launched, saya bagi peluang kat diri sendiri untuk join setiap event yang disediakan khas untuk ahli bebas Herbalife Nutrition untuk memahami lebih lagi tentang Herbalife Collagen.


Cari Ilmu Dulu Tentang Herbalife Collagen Sebelum Decide Nak Guna

Wah baru saya tahu rupanya banyakkkkkk sangat kebaikan herbalife collagen ni dekat kita! Bukan untuk kulit muka semata-mata! Sebab collagen ni sebenarnya protein yang paling banyak terdapat di dalam badan kita dan terdapat dalam otot, tulang, kulit, saluran darah, sistem pencernaan dan tendon. Inilah yang membantu memberi kekuatan dan keanjalan kulit kita. Masya Allah Alhamdulillah. Tak rugi bila kita cari ilmu kan 😍

Badan kita sebenarnya boleh menghasilkan collagen tu sendiri.  Namun, semakin meningkat usia kita, penghasilan collagen di dalam badan semakin perlahan. Semuanya berpunca daripada gaya hidup kita yang tidak sihat, pemakanan yang tidak seimbang, tinggi gula dan garam dan macam-macam lagi. 


Makanan Tinggi Gula Akan Mempercepatkan Proses Penuaan

Rupa-rupanya makanan yang tinggi gula ni lagiiii akan menyebabkan penghasilan kolagen semakin kurang. Patutlah kalau berat badan kita berlebihan, kita nampak lebih tua dari usia sebenarkan? Tak percaya tengok gambar saya ni...

Haaaa beza sungguh kan usia 30, 31 dengan usia sekarang 35!


Badan Kita Boleh Menghasilkan Collagen Sendiri?

Okey, badan kita memang boleh hasilkan collagen sendiri. Bagaimana kita nak pastikan badan kita boleh menghasilkan collagen tu sendiri adalah melalui pengambilan makanan yang sihat seperti buah oren, lemon, makanan tinggi protein, sayur-sayuran seperti brokoli, kubis, bawang putih dan banyak lagi makanan lain yang boleh membantu meningkatkan penghasilan collagen di dalam badan. 

Namun, jika anda dalam proses nak turunkan berat badan, anda pasti berkira-kira untuk makan kerana risaukan tentang jumlah kalori makanan yang kita ambil setiap hari kan. Dan kehidupan seharian kita yang sangat sibuk menyebabkan masa kita pun sangat terhad nak prepare semua makanan di atas serentak. Betul kan?


Herbalife Collagen Plus Powder

Sebab tu saya sangat excited add on Herbalife Collagen Plus Powder yang sangat amazing ni dalam diet seharian saya! Ia mengandungi kolagen hidrolisis ikan dimana ia sangat-sangat mudah diserap terus ke dalam badan. Herbalife collagen juga ada Vitamin C yang menyokong pengembangan kolagen dan memberikan perlindungan antioksidan. Dan paling best juga herbalife collagen ada vitamin B2, B3, B6, Biotin, Zink dan Kuprum yang penting untuk kulit dan rambut yang sihat. Kalorinya yang sangat rendah dan sangat mudah nak minum hanya campurkan je dalam air sejuk dah siap! Perisa oren natural yang sedap menyebabkan saya jatuh cinta selepas minum kali pertama! 😍😍😍

Selepas sebulan mengamalkan herbalife collagen plus powder


MasyaAllah Alhamdulillah amazing sangat perubahan yang saya sendiri alami selepas sebulan konsisten mengamalkan Herbalife Collagen Plus Powder ni. Tak sabar nak tengok hasil yang lebih baik selepas konsisten guna 2bulan, 3 bulan dan seterusnya nanti.

Jika anda berminat untuk mendapatkan Herbalife Collagen Plus Powder ini,  Anda Boleh klik link ini atau whatsapp saya di talian 016-253 6887 

Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.


Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA