HARGA HERBALIFE: MAHAL KE MURAH?

Harga Herbalife: Apa Keutamaan Anda?

Bismillah


Terlalu banyak komen yang saya terima kebelakangan ini mengenai harga herbalife. Ramai yang merungut harga herbalife mahal. Betul ke mahal? 


Mahal ni sangat subjektif sebenarnya. Pada pendapat saya, mahal atau tidak harga herbalife ni bergantung kepada apa KEUTAMAAN anda. Jika kesihatan adalah keutamaan anda, saya yakin isu harga herbalife mahal ni pasti tak timbul. 

Kalau nak dibandingkan harga herbalife dengan kos perubatan, berapalah sangat harga herbalife ni..Kata orang, MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI. Jadi, apa salahnya kita cegah diri kita dari ditimpa pelbagai penyakit jika kita tak jaga makan? Tak bersenam? Gemuk? Tinggi kolestrol? Nak ke nanti kita admit di wad hospital kerana kandungan lemak yang tinggi? Darah tinggi? Sakit jantung? Kencing manis? Na'uzubillah. 

Saya bukan memaksudkan herbalife ini ubat yang boleh menyembuhkan semua penyakit. Seperti yang saya katakan tadi, mencegahkan lebih baik dari mengubati. Jadi, salah satu cara untuk kita mencegah daripada segala macam penyakit ini adalah melalui amalan pemakanan yang sihat dan seimbang. 

Kat sinilah herbalife ni boleh membantu. Herbalife hanyalah makanan yang membantu kita mendapat semua khasiat dan makanan yang diperlukan oleh berjuta sel dalam badan kita. Logiknya, bila kita makan makanan yang betul untuk badan kita, in shaa Allah kita akan jadi lebih sihat dan jauh dari segala macam penyakit. Amin!

Bagi saya, jika anda boleh berbelanja untuk sarapan, makan tengahari dan makan malam, anda mampu untuk beli herbalife. Jika anda boleh membeli pelbagai snek untuk kudapan di antara waktu makan utama, anda mampu beli herbalife. Kenapa? Sebab herbalife adalah makanan. Gantikan makanan anda yang tidak seimbang, kurang nutrisi, tinggi lemak dan tinggi kalori kepada herbalife. Duit yang sama untuk membeli makanan harian biasa, hanya perlu diganti untuk membeli herbalife dengan harga mampu milik.



Jemput FOLLOW INSTAGRAM COACH AZURA untuk free tips kurus & sihat.

*Penafian: Keputusan tidak tipikal. Berbeza setiap individu.
*Produk-Produk Nutrisi Herbalife tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah apa-apa penyakit. 

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA