Nak Kuruskan Badan Cepat?

Bismillah.

Siapa yang tak nak kurus cepat kan? Betul tak? Semua orang suka nak tahu kalau betul-betul ada cara nak kurus badan cepat-cepat ni. Ada tu memang ada. Aku setuju kalau ada orang cakap “Saya tak makan nasi sebulan, dapat turun 5 Kg!” 

Betul, memang boleh turun cepat macam tu, tapi...aku nak tanya balik, “Bila awak start makan nasi balik, berapa lama berat tu boleh maintain je tak naik-naik?” Kalau ada yang jawab boleh maintain atleast sebulan, meh roger aku, aku nak berkenalan =)

Kurus cepat tak kan bagi sebarang kebaikan pada kita. Trust me! This is true.. Kalau anda nak turunkan berat badan, pilihlah cara yang terbaik. Cara yang sihat, senang, mudah, selamat dan tak membebankan anda. Yang paling penting, anda kena enjoy dan happy ikut cara tu. Kalau tak suka, tak jatuh cinta, susah sangat-sangat nak kekal dan effectnya, korang takkan dapat hasil yang korang nak.

Jom kita baca  keratan akhbar Kosmo hari ni yang cerita tentang kurus badan cepat..

  
So, main points yang aku boleh listkan kat sini ialah:
  1. Dapatkan pemakanan seimbang untuk mengawal dan mengurangkan risiko obesiti.
  2. Pemakanan seimbang = Kurang lemak, kurang gula, kurang garam, mempunyai kandungan tinggi zat besi, vitamin, dan nutrisi penting untuk tubuh seperti vitamin A, D, C dan kalsium.
  3. Lebihkan sayur dan buah-buahan. 
  4. Amalkan gaya hidup yang sihat. 
  5. Jangan harapkan keputusan segera (Ideal range untuk turun berat badan yang sihat ialah 1-3Kg sebulan)
  6. DISIPLIN! 
So, untuk aku, aku dah pilih untuk berubah dan disiplin untuk dapatkan tahap kesihatan yang lebih baik disamping turunkan sikit berat badan aku. Aku pilih Herbalife shake. Kenapa? Sebab Herbalife ada NUTRISI SEIMBANG. Sebab senang sangat-sangat nak prepare, tak sampai 2 minit pun. Paling penting sebab mudah sangat tak payah risau nak makan apa untuk dapatkan semua nutrisi seimbang tu sebab semua tu ada dalam Herbalife shake! 

Selamat ke tak? Dah tentu! Sedangkan ibu mengandung yang banyak pantang larang pun boleh minum, ape lagi aku kan! ;) Terlebih-lebih selamat nak guna. So kalau korang rasa-rasa nak cegah awal masalah obesiti dan berminat nak tahu tentang Herbalife lebih lanjut, email je aku ye azurafirdaus.hn@gmail.com. Jangan lupa follow Instagram aku juga untuk free tips kurus & sihat. Insya Allah korang takkan rugi pape kalau korang berani untuk berubah =)

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA