GASTRIK


Masalah gastrik di bulan puasa memang selalu menjadi kerisauan. Lebih2 lagi yang memang ada masalah gastrik yang teruk. Aku bukan lah dalam kategori ni sebab jarang2 terkena gastrik ni. Sebabnya, aku selalu makan on-time. Dikatakan, salah satu punca gastrik ni ialah waktu makan yang tak teratur. Harini makan tengahari pukul 12, besoknya pukul 3, lusa pulak langsung tak makan. Macam tu lah lebih kurang.

Punca, sebab, tanda2 gastrik, rawatan dan sebagainya dah banyak dicerita di blog2 lain. Aku pun tidaklah arif dan pakar sangat nak cakap tentang hal ni. Aku lebih selesa sekadar berkongsi apa yang aku tau dan aku sendiri dah alami.

Menjadikan gastrik sebagai alasan tak mahu berpuasa memang tak patut. Di zaman moden serba canggih ni kita dah ada macam2 cara untuk mencegah dan memperbaiki masalah gastrik. Salah satu cara yang aku selalu amalkan ialah melalui pengambilan Herbal Aloe Concentrate. Mana nak dapat? Tentulah dari Pengedar Herbalife dan aku salah seorang darinya! (^_^)V

Adik aku pun ada cakap, “sikit2 Herbalife, sikit2 Herbalife!” hahaha..haruslah! Benda memang baik dan bagus. Aku sendiri dah cuba, sebab tu berani nak share dengan orang tersayang. Kenapa aku berani nak cuba? Senang je, sebab aku tengok Herbalife ni ibu mengandung pun selamat boleh guna. So, sedangkan ibu mengandung yang banyak pantang larang tu boleh ambil Herbalife, tak memudaratkan, kenapa tidak aku dan anda yang lain yang memang tak de pantang2 bab makan ni? Tak salah mencuba, kenalah berani berubah kan kalau nak kan perubahan.

Nak jadi cerita, hari ke-3 puasa semalam, aku terlupa nak minum Herbal Aloe Concentrate dulu sebelum minum shake. 1st day and 2nd day tak missed. So aku ingat, tak de pape lah sebab gastric problem aku sangat2 lah jarang. Tapi sedih betul bila start lepas Zohor je perut aku da mula meragam..sakit, tak selesa, mula sendawa2 angin..memang tanda2 gastrik lah tu kan. Sampai ke waktu nak berbuka rasa sakit tu.   Ha, baru tau, memang betul lah Coach aku cakap Herbal Aloe Concentrate ni sangat bagus untuk memperbaiki masalah gastrik.

Moral of the story, esok, lusa, tulat, bebila la kan, aku akan wajib ambil Herbal Aloe Concentrate untuk elakkan terkena gastrik lagi.. di samping tu, of course jangan lupa doa selalu Ya, Allah, permudahkanlah urusan puasa ku pada hari ini, terimalah ibadah ku ini Ya Allah, Amin..”

Masih belum terlambat sekiranya anda ada masalah gastric dan mahu mencuba Herbal Aloe Concentrate atau sebarang produk Herbalife semasa Ramadhan. Anda boleh email saya azurafirdaus.hn@gmail.com untuk sebarang pertanyaan.

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA