Titik permulaan bersama Herbalife

Semalam,  genap 7 hari aku bersama Herbalife. Masih baru dan masih terlalu awal untuk aku memberi penilaian terhadap keberkesanannya..tetapi, aku terpanggil untuk berkongsi rasa bersama semua tentang beberapa perubahan positif yang telah aku lalui seawal tempoh 7 hari ini..

Sebelum ini, aku sering berasa letih, cepat penat, mudah rasa mengantuk semasa di ofis, dan kurang keyakinan diri. Semuanya gara2 berat badan ku yang semakin hari semakin bertambah. Aku tension melihat rakan2 ku yang sudah berumah tangga, masih slim melim.sedang kan aku yang masih bujang?? Aduh...tekanan bertambah apabila kebanyakkan baju baru yang kubeli tidak muat akibat lebihan2 lemak di bahagian tertentu..dan akhirnya terpaksa kujual atau kuhadiahkan shj baju2 tersebut kepada adik2 ku yg lbh slim =( Lebih buruk apabila rakan sekerja mula berkata sinis “jangan gatal-gatal beli baju kalau kau tak muat nak pakai!” Sedihnya!

Sejak itu, aku nekad mahu lakukan perubahan. Aku juga mahu lebih sihat kerana bimbang jika berat badan berlebihan, banyak penyakit lain yang akan singgah..cukup-cukuplah dengan sakit kaki, tumit dan lutut ku yang mula berjinak-jinak semenjak kebelakangan ini. Aku mahu lebih sihat, lebih cergas dan lebih bertenaga dengan menurunkan berat badan! 

Alhamdulillah, Allah tunjuk jalan mudah pada aku dengan Herbalife. Mudah?kenapa mudah? Kerana hanya dalam masa 7hari, aku sudah mula merasa beberapa perubahan positif dalam hidup aku. Antaranya: 
  1. Sebelum ni aku malas bangun pagi sebab selalu fikir ‘malasnya nak pergi kerja pagi2’. Tapi sekarang alhamdulillah bangun pagi senang je tak de snooze2 jam dah =p
  2. Berpuluh kali agaknya aku menguap ketika di ofis. Tapi sekarang, susah pula aku nak ingat ada ke tak menguap ye sebab langsung tak rasa mengantuk! Cergas je sepanjang masa! =)
  3. Hidup rasa lebih positif, lebih cergas dan ceria sebab badan rasa lebih ringan walaupun baru 7 hari aku dengan Herbalife.
  4. Paling seronok bila aku timbang, aku telah berjaya mengurangkan 2KG dalam masa seminggu! Wah, coach aku pon kata ‘incredible result!’
Tak sabar rasanya mahu melihat hasil untuk hari-hari seterusnya! =)

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KURUS SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE

HERBALIFE COLLAGEN : BEST KE?

HERBALIFE TEA MIX: MITOS VS FAKTA